Tule mukaan tutkimuksen näkyvyys ja altmetriikka -webinaarin

8.2.2021 klo 10-11 järjestettävässä webinaarissa saat perustiedot siitä, miten voit hyödyntää oman tutkimuksesi näkyvyyden seuraamisessa ja lisäämisessä kirjaston hankkimia altmetriikkatietokantoja: Altmetric Explorer, PlumX ja Kudos. Webinaari on tarkoitettu yliopistoyhteisölle.

Research Visibility and Altmetrics -webinaari

Aika: 8. helmikuuta, 2021 klo 10:00-11:00

Zoom-tapaamisen osoite ja salasanat [linkki vie Flamma intranetiin, vaatii kirjautumisen yliopiston tunnuksilla]

Webinaarissa esitellään Altmetric Explorer, PlumX ja Kudos -palvelut ja annetaan esimerkkejä niiden käytöstä oman tutkimuksen näkyvyyden seuraamisessa. Webinaari on englanninkielinen, eikä siihen ole ilmoittautumista.

Altmetriikka antaa suuntaviivoja muun muassa julkaisun saamasta yhteiskunnallisesta näkyvyydestä ja vaikuttavuudesta tiettynä ajankohtana. Uutismedian dataa kerätään laajasta, avoimessa verkossa olevien palvelujen joukosta, joihin sisältyy esimerkiksi uutispalveluita, viittaustietokantoja, tutkimustiedon näkyvyyspalveluja sekä sosiaalista mediaa.

Altmetriikasta ja kirjaston tarjoamista palveluista tutkimuksen näkyvyyden parantamiseksi löydät kirjaston altmetriikka-tiimin tuottamasta englanninkielisestä Research Visibility & Altmetrics -oppaasta.