Tiedonhankinnan ja viitteidenhallinnan kurssit keväällä

Kaipaatko vinkkejä seminaarityön tai gradun lähteiden etsimiseen? Haluaisitko tutustua RefWorks-viitteidenhallintaohjelmaan?

Tutustu Helsingin yliopiston kirjaston kevään 2021 kurssitarjontaan. Kaikki kurssit ovat maksuttomia Helsingin yliopiston opiskelijoille ja henkilökunnalle.

Mistä löydän kurssit?

Voit selata tiedonhankinnan ja viitteidenhallinnan kursseja Opiskelu-palvelun Opintotarjonta-näkymässä hakusanalla “LIB-”.

Voit hakea myös yksittäisen kurssin koodilla (esim. LIB-500). Listauksen kurssien koodeista löydät Opiskelijan ohjeiden kirjaston kurssitarjontaa esittelevältä sivulta.

MOOC-kurs­si tut­kiel­man te­ki­jöil­le

Verkkokurssilla opiskelet joustavasti omaan tahtiisi:

• tiedonhakua ja tiedonlähteiden arviointia
  • tiedon- ja viitteidenhallintaa
  • tiedon vastuullista käyttöä

Kurssi on avoinna kaikille. Ilmoittaudu kursille suoraan kurssialueella (ei Weboodissa). Lisätietoja kurssista ja ilmoittaumisesta Opiskelijan ohjeiden sivulla.

Tiedonhankinta-webinaarit

• Humanistiset, yhteiskunta- ja kasvatustieteet
  • Bio- ja luonnontieteet

Katso webinaarien aikataulut, ilmoittautumisohjeet ja tarkempi sisältö Weboodista koodilla LIB-210.

RefWorks-webinaarit

Kurssin jälkeen osaat:

• tuoda viitteitä omalle RefWorks-tilillesi
  • järjestää ja muokata viitteitä
  • luoda viittaukset ja lähdeluettelon valitulla tyylillä

Katso kurssien aikataulut, ilmoittautumisohjeet ja tarkempi sisältö Weboodista koodilla LIB-500. Lisätietoja viitteidenhallintaohjelmista kirjaston verkkosivuilla.

Systemaattinen tiedonhaku

• 20.1.2021 klo 14–16 (Zoom)

Kurssi on suunnattu erityisesti lääke- ja terveystieteiden tiedonhankinnasta kiinnostuneille.  Kurssilla työstetään omaa hakua ja osallistujien on hyvä tuntea Medline/PubMed-tietokannan peruskäyttö. Ilmoittautuminen Weboodissa koodilla LIB-300. Lisätietoa kurssisivulla.

Tie­don­han­kin­nan etä­oh­jaus

Oletko käynyt jo kirjaston kursseilla, mutta kaipaat lisää apua tiedonhakuun? Helsingin yliopiston opiskelijat ja henkilökunta voi varata ajan myös tiedonhankinnan etäohjaukseen. Lue ilmoittautumisohjeet

Ota yh­teyt­tä

Kysyttävää tiedonhankinnan kursseista? Ota kirjastoon yhteyttä verkkolomakkeella.