Tervetuloa REDCap-koulutuksiin

REDCap (Research Electronic Data Capture) on tietoturvallinen työkalu tutkimusdatan keräämiseen. Kevätlukukaudella 2022 järjestämme tutkijoille suunnatut REDCap-koulutukset etänä.

REDCap (Research Electronic Data Capture) on monipuolinen selainpohjainen tietoturvallinen työkalu kyselyiden ja tietokantojen rakentamiseen sekä niiden datan keräämiseen.

Yliopiston Datatuki järjestää REDCap-koulutukset keväällä 2022 verkossa. Ilmoittautuminen on Suffelissa, löydät kurssisivuiltamme suorat ilmoittautumislinkit.

REDCapia käytetään yliopiston käyttäjätunnuksilla. Tee mielellään tili REDCapiin jo ennen osallitumistasi koulutukseen. Opetuskieli on englanti.

REDCap Training – Overview and Basic Functions

28.2.2022 klo 14-16
24.3.2022 klo 13-15

Esittelemme REDCapin monipuolisia ominaisuuksia ja käymme läpi sen perustoiminnot: projektin luominen ja tuotantoon vieminen. Koulutuksessa käsitellään myös, mihin seikkoihin pitää kiinnittää huomioita, kun kerätään sensitiivistä dataa. Ennakko-osaamista REDCapin käytöstä ei tarvitse olla ennen koulutukseen osallistumista. Koulutuksen jälkeen osallistujilla on perustiedot ja -taidot REDCapin käytöstä.

REDCap basics - Clinical Research

8.2.2022 klo 10-12
5.4.2022 klo 12-14

Dataa voi kerätä web-lomakkeilla (esim. klinikkakäyntien yhteydessä) tai teettää kyselytutkimuksen suoraan tutkittavilla. Koulutuksessa tutustutaan RedCapin perustoimintoihin yhdessä tehtävän harjoituksen avulla.

Koulutuksista voit kysyä lisätietoja osoitteesta: redcap-support@helsinki.fi