Syyskauden 2021 laajemmat aukioloajat ja palvelut kirjastoissa 23.8. alkaen

Aluehallintoviraston ohjeistuksesta ja epidemiatilanteesta johtuen kirjaston lukupaikat on varattu ensisijaisesti yliopistolaisten käyttöön. Ryhmätyötilat ovat käytössä ja yliopistolaisten varattavissa kirjaston aukioloaikoina.

Kesäaukioloajat ovat voimassa Helsingin yliopiston kirjaston toimipaikoissa 22.8. saakka. Kirjasto siirtyy laajempiin lukukauden aukioloaikoihin ma 23.8. alkaen.

Kaisa-talo ja Oppimiskeskus Aleksandria ovat avoinna myös lauantaisin 4.9. alkaen.

Ryhmätyötilat ovat käytössä ja Helsingin yliopiston opiskelijoiden varattavissa kirjaston aukioloaikoina. Tietokoneluokat pidetään kuitenkin edelleen suljettuna. Aluehallintoviraston ohjeistuksesta ja epidemiatilanteesta johtuen kirjaston lukupaikat on varattu ensisijaisesti yliopistolaisten käyttöön.

Syyslukukauden aukioloajat ja lisätiedot päivittyvät kirjaston verkkosivuille 16.8. alkavalla viikolla.

Kaisa-talossa asiointiin voi vaikuttaa sammutusjärjestelmän uusiminen. Osa kokoelmista ja ryhmätyötiloista on poissa käytöstä. Viikissä infokeskuksen remontin vuoksi kirjasto toimii toistaiseksi pop-up-kirjastona väistötilassa. Lue tarkemmin remontin vaikutuksista verkkosivuiltamme: Kaisa-talo ja Viikki.

Turvallinen asiointi

Kaikkien kirjaston käyttäjien tulee noudattaa kirjastossa esillä olevia turvallisuusohjeita. Pitämällä huolta itsestäsi pidät huolta myös muista.

Jokainen asiakas vastaa itse siitä, että toimii turvallisuusohjeiden mukaisesti kaikissa kirjaston tiloissa.

• Kirjaston tiloissa käytetään aina kasvomaskia, paitsi jos olet tilassa yksin. Vahtimestarit jakavat ilmaisia maskeja. Kirjastossa on myös myynnissä kasvomaskeja.
  • Pidä riittävä etäisyys muihin asiakkaisiin ja henkilökuntaan. Huolehdi turväväleistä myös ryhmätyötiloissa.
  • Huolehdi hyvästä käsi- ja yskimishygieniasta.
  • Tule kirjastoon vain terveenä.
  • Puhdista yhteiskäytössä olevat laitteet puhdistuspyyhkeellä. Puhdistuspyyhkeitä saat kirjaston asiakaspalvelusta tai vahtimestareilta.