Research Orientation - Avoin tiede tutuksi opiskelijoille

Helsingin yliopiston kirjasto ja farmasian tiedekunta toteuttivat syksyllä 2022 yhteistyöprojektin, jossa avoimen tieteen toimintatapojen opetus otettiin mukaan maisterivaiheen opiskelijoiden orientaatiovaiheen kurssille.
Kirjasto ja tiedekunta yhteistyössä

Miten tehdä datanhallinnan ja avoimen julkaisemisen käytäntöjä tutuksi jo perustutkintovaiheen opiskelijoille? Farmasian tiedekunta ja kirjasto toteuttivat syksyllä 2022 yhteistyöprojektin, jossa avoimen tieteen toimintatapojen opetus otettiin mukaan maisterivaiheen opiskelijoiden kurssille.

Research orientation -opintojakso on osa Helsingin yliopiston farmasian tiedekunnan uutta Lääketutkimuksen, farmaseuttisen tuotekehityksen ja lääkitysturvallisuuden maisteriohjelmaa, joka käynnistettiin syksyllä 2022. Opintojakson opettajat olivat hyvissä ajoin jo ennen opintojakson alkua yhteydessä kirjaston datatukeen aineistonhallintataitojen opetuksen mukaan saamiseksi opintojaksolle. Voit lukea kokemusia avoimen tieteen toimintatapojen opettamisesta yliopiston digitaalisista tutkimuspalveluita ja avointa tiedettä esittelevästä ThinkOpen -blogista.