RefWorksin käyttö päättyy 31.12.2021 – siirrä viitteet talteen

Oletko käyttänyt RefWorksia Helsingin yliopistossa? Siirrä viitteesi RefWorksista toiseen viitteidenhallintaohjelmaan 28.2.2022 mennessä.

Pääsy Helsingin yliopiston RefWorks-tileille päättyy 28.2.2022. Et voi käyttää RefWorksia enää tämän jälkeen, koska RefWorksiin ei voi ostaa henkilökohtaista lisenssiä.

Miten siirrän viitteeni toiseen ohjelmaan?

Jos haluat RefWorksin viitteet talteen, siirrä ne viimeistään 28.2.2022 toiseen viitteidenhallintaohjelmaan.

Sopivia ohjelmia ovat esimerkiksi Zotero, EndNote tai Citavi. Helsingin yliopistolla on koko yliopiston opiskelijat ja henkilökunnan kattava EndNote-tilaus. Zoterosta ja Citavista on käytössä ilmaisversiot.

Voit siirtää viitteet RIS-formaatissa. Tallenna viitteiden liitteet (esimerkiksi PDF-tiedostot) erikseen koneellesi.

Jos olet käyttänyt Wordin lisäosaa (RefWorks Citation Manager tai Write-n-Cite), et voi siirtyä käyttämään toista ohjelmaa samassa Word-tiedostossa.

Kirjaston viitteidenhallintaoppaasta löydät lisää tietoa viitteiden siirrosta ja muista viitteidenhallintaohjelmista.

Zotero-kurssit 2021

Helsingin yliopiston kirjasto kouluttaa Zotero-viitteidenhallintaohjelman käyttöä.

• Zotero suomeksi: ke 24.11. klo 14–15.30. Zoom-webinaari.
  • TÄYNNÄ! Zotero suomeksi: to 9.12. klo 14.15–15.45. Zoom-webinaari.
  • Zotero in English: ti 14.12.2021 klo 12.15–13.45. Zoom-webinaari.

Ilmoittaudu e-lomakkeella.

Viitteidenhallinnan oppaasta löydät myös yksityiskohtaiset ohjeet viitteiden siirtämiseen RefWorksista Zoteroon.

Kysyttävää viitteidenhallinnasta?

Helsingin yliopiston kirjasto tarjoaa tukea viitteiden siirtoon ja viitteidenhallintaohjelmien valintaan. Ota yhteyttä kirjaston palautelomakkeella.

PÄIVITETTY 22.12.2021: lisätty uutiseen tieto viitteiden siirtämisen lisäajasta – pääsy  Helsingin yliopiston RefWorks-tileille päättyy 28.2.2022.