RefWorksin käyttö päättyy 31.12.2021

RefWorks-viitteidenhallintaohjelman tilaus päättyy Helsingin yliopistossa 31.12.2021. Kerro viitteidenhallintaohjelmiin liittyviä toiveitasi ja anna palautetta vastaamalla kyselyyn.

Refworks-tilaus päättyy, siirrä viitteet talteen

Et voi käyttää Helsigin yliopiston RefWorksia 31.12.2021 jälkeen, ja ohjelmaan ei voi ostaa henkilökohtaista lisenssiä. Tilauksen päättyminen koskee sekä Legacy- että New -versiota.

Jos olet käyttänyt RefWorksiä Helsingin yliopistossa ja haluat viitteet talteen, siirrä 31.12.2021 mennessä RefWorks-tilillä olevat viitteesi toiseen viitteidenhallintaohjelmaan. Sopivia ohjelmia ovat esimerkiksi Zotero, Mendeley tai EndNote. Helsingin yliopistolla on koko yliopiston opiskelijat ja henkilökunnan kattava EndNote-tilaus. Zoterosta ja Mendeleystä on käytössä ilmaisversiot.

Jos olet käyttänyt Wordin lisäosaa (RefWorks Citation Manager tai Write-n-Cite), et voi siirtyä käyttämään toista ohjelmaa samassa Word-tiedostossa.

Lisää tietoa eri vaihtoehdoista ja ohjeita viitteiden siirtämiseen löydät viitteidenhallintaoppaasta.

Viitteidenhallinta – vastaa kyselyyn

Mikä viitteidenhallintaohjelma on mielestäsi toimivin? Minkälaista palvelua tai tukea tarvitset jatkossa viitteidenhallintaan? Onko sinulla kysyttävää viitteidenhallintaohjelmista?

Vastaa kyselyyn ja anna palautetta: linkki kyselyyn.

Helsingin yliopiston kirjasto kartoittaa kyselyssä viitteidenhallinnan työkaluihin liittyviä toiveita ja tarpeita. Palautteesi on meille tärkeä, koska sen avulla kehitämme toimintaamme.

Siirrä viitteet työpajassa

Työpaja (Zoom): Viitteiden siirto RefWorksista toiseen ohjelmaan

Aika: Keskiviikko 16.6.2021 klo 11.00-12.00

Paikka: Zoom

Meeting ID: 657 4735 2713

Passcode: 619943

Ei ennakkoilmoittautumista.

Viit­tei­den­hal­lin­ta: Zo­te­ro

Kirjasto kouluttaa syksyllä 2021 Zotero-viitteidenhallintaohjelman käyttöä.