Postin lakko vaikuttaa kirjaston asiakasviesteihin ja kaukopalveluun

Lakon aikana kirjaston lähettämät ilmoitukset tai kaukolainat eivät saavu postitse. Jos olet saanut myöhästymis- tai varausilmoituksia postitse, ilmoita sähköpostiosoitteesi kirjastoon.

Postin laaja lakko alkoi maanantaina 11.11.2019. Lakko voi kestää jopa kaksi viikkoa tai pidempään. Lakon aikana kirjaston lähettämät ilmoitukset tai kaukolainat eivät saavu postitse.

Jos varaus- tai myöhästymisilmoitukset toimitetaan sinulle yleensä kirjeenä, toimi lakon aikana näin:

Voit tallentaa sähköpostiosoitteen Tee omien tietojen muutospyyntö -lomakkeella, kirjautumalla Helkassa Omalle tilillesi tai kirjaston asiakaspalvelussa.

Kaikki kirjeposti, myös muistutukset erääntyneistä lainoista ja perintäkirjeet, viivästyy lakon aikana. Seuraa myös lainojesi eräpäiviä Helkassa kirjautumalla Omalle tilillesi.

Kaukopalvelu vain sähköpostitse

Postilakon aikana Helsingin yliopiston kirjaston kaukopalvelu lähettää kaikki siltä tilatut artikkelit poikkeuksellisesti vain sähköpostitse.

Muiden suomalaisten kirjastojen Helsingin yliopiston kirjastosta tilaamat kaukolainat voivat viivästyä lakon vuoksi määräämättömän ajan.