"Oppimisen ja opetuksen avoimuutta rakennetaan yhteistyöllä" webinaari 22.10. klo 15-16

Mitä ovat avoimet oppimateriaalit? Miten avoin opetus ja oppiminen toteutuvat Helsingin yliopistossa? Millaisia kysymyksiä oppimisen ja opetuksen avaaminen herättävät opettajissa ja opiskelijoissa?

Tervetuloa koko yliopistoyhteisö mukaan ideoimaan ja kommentoimaan, kuinka opetuksen ja oppimisen avoimuutta voitaisiin edistää Helsingin yliopistossa!

"Oppimisen ja opetuksen avoimuutta rakennetaan yhteistyöllä"

Zoom-webinaari 22.10.2020 klo 15:00-16:00
Tapahtuman kieli: suomi / Unfortunately this event will be held only in Finnish

Keskustelussa kuullaan opettajan, opiskelijan ja kirjaston näkökulma ajankohtaiseen aiheeseen. Mukana Jokke Häsä, Vivi Hyttinen ja Kati Syvälahti. Tapahtuman juontaa Päivi Helminen Helsingin yliopiston kirjastosta.

Tilaisuudessa on käytössä Flinga, johon voit käydä myös jo etukäteen laittamassa ideoita, kommentteja tai kysymyksiä. Voit lisätä omat huomiosi Flingaan, vaikket pääsisi mukaan itse tilaisuuteen.

Zoomin ja Flingan osoitteet löydät Flamman uutisesta [linkki Helsingin yliopiston intranettiin, vaatii kirjautumisen Helsingin yliopiston käyttäjätunnuksilla].

Tapahtuma on osa Helsingin yliopiston kansainvälisen Open Access -viikon 19.-25.10.2020 ohjelmaa.

Open Access -viikko 2020 korostaa tasa-arvoisuutta ja inkluusiota

Kansainvälinen Open Access -viikkoa vietetään jälleen 19.-25.10.2020. Helsingin yliopiston kirjasto on ollut mukana järjestämässä viikon tapahtumia jo vuodesta 2012. Perinteisesti Helsingin yliopisto jakaa viikolla myös yliopiston avoimen tieteen palkinnon. Vuoden 2020 palkinnon saaja julkistetaan 22.10.

Vuoden 2020 kansainvälinen teema on “Open with Purpose: Taking Action to Build Structural Equity and Inclusion". Teeman avulla herätetään keskustelua siitä, miten avoin tiede saadaan globaalisti kaikkien ulottuville sekä miten luoda rakenteet ja mahdollisuudet tasavertaiseen osallisuuteen. Maailmanlaajuisesti kysymyksiin kuuluu esimerkiksi se, miten varmistetaan, ettei avoin tiede vahvista tai synnytä diskriminoivia rakenteita.