Opiskelija, ota Helka-kirjastokortti käyttöön Opiskelu-palvelussa!

Kaikki Helsingin yliopiston opiskelijat voivat ottaa käyttöön digitaalisen Helka-kortin Opiskelu-palvelussa osoitteessa studies.helsinki.fi

Tervetuloa yliopiston kirjastoon, uusi opiskelija! Näin saat kirjastokortin

Helka-kortti on Helsingin yliopiston kirjastokortti, jota tarvitset painetun aineiston lainaamiseen. Voit hankkia Helka-kortin digitaalisena Opiskelu-palvelussa. Helka-kortti on heti käyttövalmis etkä tarvitse lainkaan fyysistä kirjastokorttia.

1. Kirjaudu Opiskelu-palveluun yliopiston käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Kirjautumisen jälkeen näet Helka-kortti-kuvakkeen sivun oikeassa yläkulmassa. Mobiililaitteella Helka-kortti löytyy hampurilaisvalikosta oikeassa yläkulmassa.
  2. Palvelu ohjaa sinut ensin aktivoimaan asiakastietosi Helka-tietokannassa. Aktivoinnin jälkeen voit hankkia Helka-kortin Opiskelu-palvelussa ohjeiden mukaisesti.
  3. Aseta PIN-koodi ja paina tallenna. Helka-korttisi on luotu ja se on heti valmis käyttöön.

Kirjojen varaaminen, lainojen uusiminen ja myöhästymismaksujen maksaminen onnistuvat kirjautumalla asiakastietoihisi Helka-tietokannassa.

Lue lisää verkkosivulta Kirjastokortti ja lainausoikeus

Näin avaat Helka-kortin mobiililaitteessa

Kaikki Helsingin yliopiston opiskelijat voivat käyttää digitaalista Helka-korttia Opiskelu-palvelun kautta.

Vaikka sinulla siis olisi jo muovinen Helka-kortti, voit käyttää digitaalista korttia lainausautomaateilla eikä sinun tarvitse kuljettaa fyysistä korttia mukanasi.

1. Kirjaudu Opiskelu-palveluun yliopiston käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Kirjautumisen jälkeen Helka-kortti-kuvake löytyy hampurilaisvalikosta oikeassa yläkulmassa.
  2. Klikkaa kuvaketta ja saat kirjastokorttisi viivakoodin näkyviin.
  3. Näytä viivakoodia lainausautomaatin lukijalle.