Opi digitaalisten ihmistieteiden metodeja Gale Digital Scholar Labilla

Yliopistolaiset, tervetuloa 7.10. klo 13-15 Gale Digital Scholar Lab -webinaariin, jossa Chris Houghton (Gale) ja Mark Hill (HY/Heldig/Comhis) johdattelevat digitaalisten ihmistieteiden metodeihin ja Digital Scholar Lab-työkaluun.

Digital Scholar Lab on työkalu, jonka avulla voit louhia tietoa joko Galen tekstikokoelmista tai itse lataamastasi aineistosta. Työkalun avulla voit siivota dataa ja havainnollistaa sitä erilaisilla digitaalisten ihmistieteiden metodeilla. Aiempaa kokemusta ei tarvita!

Kohderyhmä: Helsingin yliopiston opettajat, tutkijat, maisterivaiheen opiskelijat.

Webinaari järjestetään englanniksi ja tallennetaan keskustelua lukuunottamatta. Voit tutustua Digital Scholar Labiin kirjaston Research Guides -oppaasta.

Webinaari pidetään Zoomissa, ei ilmoittautumista. Kirjautumistiedot yliopistolaisille on kerrottu Flamman uutisessa [linkki vie yliopiston intranettiin].