Opi aineistonhallinnan perusteet syksyllä 2022

Yliopiston Datatuki tarjoaa Research Data Management basics -luentoja pitkin syksyä verkko-opetuksena.

Helsingin yliopiston Datatuki järjestää samansisältöisiä Research Data Management (RDM) basics -luentoja lukukausien aikana. Ensimmäinen keskustakampuksen etäluento on 29.9.2022 klo 12-14. Löydät kaikkien kampusten koulutusten aikataulut ja suorat ilmoittautumislinkit verkkosivuiltamme. Ilmoittautuminen tapahtuu Suffelissa (SAP SuccessFactors, vaatii kirjautumisen yliopiston käyttäjätunnuksilla).

Erityisesti tutkijoille suunnatuilla RDM basics -luennoilla opit tutkimusaineiston hallinnan peruskäsitteet ja parhaat käytänteet. Saat vastauksia aineiston/datanhallinnan keskeisiin kysymyksiin kuten: Miten määritellä ja kuvailla tutkimukseen liittyvä data? Miten säilyttää data tietoturvallisesti ja jakaa se tarvittaessa muille?

Koulutukset ovat englanninkielisiä, mutta kysymyksiä voi esittää myös suomeksi. Luento 9.11.2022 klo 10-12 on suunnattu kaikkien kampusten tutkjoille ja se pidetään suomeksi.

Jos sinulla on kysyttävää koulutuksesta tai datanhallinnasta, ole yhteydessä yliopiston Datatukeen: datasupport@helsinki.fi.

Tervetuloa mukaan, muista ilmoittautua!