Mitä suosituksia vastuullisen metriikan käyttöön on? Miten yliopistorankingit toimivat?

Metriikkaa yliopistolaisille -sarja jatkuu 12.4.2021 klo 13-14. Toisen osan teemana on julkaisumetriikan vastuullinen hyödyntäminen ja rankingit.

Millaisia kansallisia ja kansainvälisiä suosituksia metriikan vastuulliseen käyttöön on ja miten suositusten kanssa toimitaan käytännössä? Miten tutkijoita vertaillaan? Mitä julkaisutietoa yliopistorankingeissa hyödynnetään? Kerromme myös millaisia julkaisuanalyysejä kirjaston metriikkaryhmältä voi tilata.

Met­riik­kaa yli­opis­to­lai­sil­le

Osa 2: Vastuullinen metriikka ja rankingit

Aika: maanantaina, 12.4.2021 klo 13-14
Paikka: Zoom-webinaari, osoitteen ja lisätiedot löydät Flamman uutisesta (linkki intranetiin, vaatii kirjautumisen Helsingin yliopiston käyttäjätunnuksilla)

Webinaarin kieli on suomi. Kouluttajina toimivat Eva Isaksson ja Terhi Sandgren Helsingin yliopiston kirjastosta. Webinaarista tehdään myös tallenne.

Tervetuloa, ei ilmoittautumista!

Itseopiskeluun sopii kaikille avoin Metriikan Moodle.

Tu­los­sa: Met­riik­kaa yli­opis­to­lai­sil­le osat 3-4

20.4.2021 klo 11-12:30 InCites (in English)
26.4.2021 klo 14:00-15:30 Scopus, SciVal (in English)

Lisätietoja tulossa myöhemmin, seuraa uutisointia.