Metriikkaa yliopistolaisille -webinaarisarja alkaa

Neliosaisen sarjan 1. osassa 22.3.2021 klo 13-14 opit perustietoja metriikasta. Webinaarisarjan aikana käydään läpi metriikan lähtökohtia ja sukelletaan myös syvemmälle metriikan työvälineiden ja palveluiden käyttöön.

Bibliometriikkaa käytetään yliopistolla tutkijoiden, yksiköiden ja yliopistojen julkaisutoiminnan tarkasteluun. Avausluennolla kerromme julkaisujen saamien viittauksien seuraamisesta sekä siihen käytössä olevista työvälineistä ja palveluista.

Metriikkaa yliopistolaisille

Osa 1: Perustietoja metriikasta

Aika: 22.3.2021 klo 13-14
Paikka: Zoom-webinaari, osoitteen ja lisätiedot löydät Flamman uutisesta (linkki intranetiin, vaatii kirjautumisen Helsingin yliopiston käyttäjätunnuksilla)
Tallenne: Unitubessa

Webinaarin ensimmäisen osan kieli on suomi. Kouluttajina toimivat  Eva Isaksson ja Terhi Sandgren Helsingin yliopiston kirjastosta. Webinaarista tehdään myös tallenne.

Tervetuloa, ei ilmoittautumista!

Itseopiskeluun sopii kaikille avoin Metriikan Moodle, lisätietoja uutisessa.

Tulossa: Metriikkaa yliopistolaisille osat 2-4

12.4.2021 klo 13-14 Rankingit, vastuullinen metriikka (tallenne)

20.4.2021 klo 11-12:30 InCites (in English)

26.4.2021 klo 14:00-15:30 Scopus, SciVal (in English)

Lisätietoja tulossa myöhemmin, seuraa uutisointia.