LGBTQI+-oikeudet - onnistumiset ja haasteet globaalissa kontekstissa -tilaisuus 20.6.

Helsingin yliopisto järjestää tiistaina 20.6. klo 13-14.30 LGBTQI+-oikeuksia käsittelevän keskustelutilaisuuden. Lisäksi osana Pride-kuukauden ohjelmaa Kaisa-talossa järjestetään Pride-kahvila, yliopiston kirjasto nostaa esille sateenkaarevaa kirjallisuutta ja kaikilla kampuksilla nähdään tasa-arvoliputus.

Huhtikuussa uusi sukupuolen vahvistamista säätelevä laki, eli niin sanottu translaki, astui voimaan parantaen transsukupuolisten oikeuksien toteutumista Suomessa. Kuitenkaan kaikkialla maailmassa sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen oikeudet eivät parane vaan huononevat. Tule kuulemaan LGBTQI+-oikeuksien haasteista ja onnistumisista globaalista näkökulmasta tiistaina 20.6. Kaisa-taloon tai striimauksen välityksellä. Tilaisuudesta ei tehdä tallennetta. Tilaisuus on rinnakkaiskielinen – suomi & englanti. Vapaaehtoinen ilmoittautuminen tällä E-lomakkeella.

Noudatamme turvallisemman tilan periaatteita.

Aika: tiistai 20.6. klo 13.00-14.30

Paikka: Kaisa-talo, Kaisa-sali (7. krs) ja Zoom

• Avaus, vararehtori Tom Böhling
  • Esitys, Kaupungin naiset -kuoro
  • LGBTQI+ rights globally, Prof. Marianna Muravyeva
  • Kommenttipuheenvuoro, Kerttu Tarjamo (Seta ry)
  • Yleisökeskustelu
  • Esitys, Kaupungin naiset -kuoro
  • Lopetus, Tom Böhling

Tilaisuuden juontajana toimii Eugenie Touma van der Meulen.

Järjestäjät: Tasa-arvo- ja yhdenvertaisuustoimikunta (HY), Helsingin yliopiston ylioppilaskunta ja Helsingin yliopiston kirjasto.

Tervetuloa!

Muita yliopiston Pride-tapahtumia: