Kutsu kirjasto kylään omaan yksikköösi!

Haluaisitko, että kirjasto vierailisi yksikössäsi? Kirjasto kylässä / Meet your librarian tuo kirjastopalvelut sinne, missä asiakkaat ovat.

Kirjasto aloitti syksyllä 2018 Kirjasto kylässä / Meet your librarian -vierailut eri kampuksilla. Kyläilyn tarkoitus on tuoda kirjastoa lähemmäs asiakkaita ja tehdä kirjaston laajaa palvelutarjontaa tutuksi yliopistolaisille – tutkijoille, opettajille ja opiskelijoille.

Tähän mennessä kirjasto on tehnyt 15 vierailua keskustassa, Kumpulassa ja Viikissä. Kyläkeikat syntyvät yhteistyönä: kyläilijät räätälöivät vierailuaan tilanteen ja kyläilypaikan toiveiden mukaan. Toteutustavat ovatkin vaihdelleet yksiköiden kahvihuonevierailuista pop-up-kirjastoihin.

"Olemme pitkään puhuneet siitä, että kirjaston pitäisi tulla asiakkaiden luo. Kaikki asiakkaat kun eivät välttämättä ehdi meille. Toki suuri osa aineistoista on saatavilla e-muodossa verkossa, joten aina ei ole tarvettakaan tulla", kirjaston tutkimusdata, avoin julkaiseminen ja avoimen tieteen palvelut -ryhmän esimies Marja Moisio kertoo.

Haluaisitko, että kirjasto vierailisi myös teillä? Mainiota, kirjastolaiset tulevat mielellään kylään! Ota yhteyttä oman alasi tieteenalayhdyshenkilöön ja sovi vierailusta. Tieteenalayhdyshenkilöiden yhteystiedot löydät kirjaston verkkosivuilta.