Koekäyttö: Black Newspapers 17.11. asti

Helsingin yliopistolla on pääsy Black Newspapers lehtiin marraskuun puoliväliin asti. Nämä lehdet kuuluvat kokoelmaan Proquest Historical Newspapers.

Koekäytössä 12 afroamerikkalaista sanomalehteä vuosilta 1893–2010

ProQuestin Black Newspapers -kokoelma sisältää kaksitoista vuosina 1893–2010 ilmestynyttä afroamerikkalaista sanomalehteä kokotekstinä. Kokoelman lehdet ovat

Tarjolla on laaja näkökulma Yhdysvaltain mustien kulttuuriin, niin päiväntapahtumiin ja poliittiseen keskusteluun kuin taiteiseen ja henkilöhistoriaan. Aineisto on laaja lähde kaikille 1900-luvun afroamerikkalaista historiaa ja Yhdysvaltain yhteiskuntaa tutkiville.

Lehdet on luetteloitu Helkaan, ja niihin pääsee yllä olevista linkeistä samoin kuin ProQuestin omalta sivustolta. Yliopiston verkossa olevilta koneilta ei tarvita kirjautumista, mutta etäkäyttö vaatii kirjautumisen yliopiston käyttäjätunnuksella samalla tavoin kuin muutkin ostetut aineistot.

Palautetta aineistosta voi lähettää e-kirjasto@helsinki.fi