Koekäyttö: Archives of Sexuality and Gender 4.12. asti

Galen arkistokokoelma Archives of Sexuality and Gender on laajin saatavilla oleva historiallinen kokoelma aineistoja, jotka koskevat sukupuolta ja seksuaalisuutta 1500–1900 -luvuilta.

Helsingin yliopiston kirjasto mahdollistaa tänä syksynä aiempien yliopistolla käytössä olevien Gale Primary Sources -arkistojen lisäksi kuukauden mittaisen koekäytön seksuaalisuuden ja sukupuolen arkistokokoelmaan. Archives of Sexuality and Gender -arkiston aineistot avartavat tutkimusmahdollisuuksia niin LGBTQ-historiaan ja aktivismiin, kulttuurintutkimuksen, psykologian, terveyden ja politiikan tutkimuksen suuntiin.

Kokoelma tarjoaa yksityiskohtaista tietoa LGBTQ-historian keskeisistä henkilöistä, liikkeistä ja tapahtumista. Aineistoa löytyy myös seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin vaikuttaneista teemoista eri yhteiskunnan aloilta ympäri maailman sekä ainutlaatuisia kirjoja humanistisilta tieteenaloilta seksuaalisuudesta ja sukupuolesta.

Koekäyttö on voimassa 4.12. saakka.

Palautetta tietokannasta voi lähettää: e-library@helsinki.fi

Linkki Archives of Sexuality and Gender -tietokantaan Helkassa

Gale Pri­ma­ry Sources -tietokantojen esittelyä Oh­jaus­kul­mas­sa 14.11. klo 12-15