Kirjaston verkkosivusto uudistui

Portti yliopistolaisille hankittuihin kirjoihin, lehtiin, tietokantoihin ja kirjaston palveluihin neljällä kampuksella. Tieteenalaoppaat ja kirjaston asiantuntijat apunasi.

Helsingin yliopiston kirjaston verkkosivusto uudistui elokuussa. Uusi sivusto julkaistiin 22.8.2019 tutussa osoitteessa www.helsinki.fi/kirjasto.

Helka-haku ja kaikki kirjaston palvelut samalta sivulta

Sivuston kautta löydät kaikki kirjaston palvelut.

Keskiössä on edelleen Helka-haku kirjaston hankkimiin elektronisiin ja painettuihin kirjoihin, lehtiin ja tietokantoihin. Helkan asiakastietoihin pääset kirjautumaan verkkosivuston etusivulta.

Navigaatiossa sivuston sisältöä voi selata kirjaston asiakaspalvelujen, tilojen ja kokoelmien kautta. Palveluihin voi tutustua myös toimipaikoittain (kampuskirjastot ja oppimiskeskukset). Esteetön asiointi ja erityispalvelut on kuvattu toimipaikoittain.

Yliopistotutkijoille kirjaston tuottamat palvelut on ryhmitelty sivuille erikseen. Helsingin yliopiston tunnuksilla kirjautumisen vaativista palveluista löydät usein yksityiskohtaisempaa tietoa linkin takaa Flammasta.

Kurssit ja tieteenalaoppaat tiedonhaun tueksi

Löydät kirjaston opiskelijoille ja tutkijoille tuottamat tiedonhankinnan verkko-oppimateriaalit ja lähiopetusta sisältävät kurssit uuden sivuston Kurssit ja työpajat -osioista.

Sivustolle on uutena sisältönä tuotu linkit Tieteenalaoppaisiin. Tieteenalaoppaaseen kutakin tieteenalaa tuntevat kirjaston tietoasiantuntijat ovat koonneet alalla tärkeitä tiedonlähteitä ja muita keskeisiä materiaaleja yliopistolaisten tiedonhankinnan tueksi.

Samalla aiemman verkkosivuston Tieteenala-selaus poistuu uuden sivuston myötä käytöstä.

Helsingin yliopiston kirjaston uusi sivu on osa yliopiston helsinki.fi -sivustoa. Sivustohaku hakee koko helsinki.fi -sivuston sisällöstä.

Seuraa uutisia kirjastosta

Seuraa uutisia -sivulta voit seurata ajankohtaisia uutisia kirjaston hankkimista aineistoista, tapahtumista ja toimipaikoista.

Jos haluat ajankohtaiset kuulumiset kirjastosta myös omaan sähköpostiisi, voit tilata muutaman kerran vuodessa ilmestyvän HULibNews-uutiskirjeen.

Palautetta

Olemme testanneet sivustoa sen suunnittelu- ja rakennusvaiheessa sekä kirjaston asiakkailla että henkilökunnalla useaan otteeseen. Kirjastossa ilahdumme, jos kuulemme edelleen palautettanne uudistuneesta sivustosta. Kehitämme sivustoa jatkuvasti analytiikan, testitulosten ja palautteen perusteella.

Palautetta voit lähettää suoraan sähköpostilla hulib-viestinta@helsinki.fi.

Kansalliskirjasto irtautuu Helkasta

Samaan aikaan Helsingin yliopiston verkkosivuston uudistumisen kanssa Helka-tietokannassa tapahtuu muutoksia Kansalliskirjaston irtaantuessa Helkasta.

Kansalliskirjaston kokoelmaan kuuluvat kirjat ja lehdet poistuvat Helkasta 24.8.2019 ja ovat haettavissa Kansalliskirjaston omassa hakupalvelussa 2.9.2019 alkaen.

Lue lisää muutoksista Kansalliskirjastossa Kansalliskirjaston verkkosivuilta.