Kirjaston sateenkaarihylly tarjoaa lukuvinkkejä koko Pride-kuukaudelle

Kesäkuussa vietetään Pride-kuukautta, jonka kunniaksi olemme koonneet kirjaston sateenkaarihyllyyn entistä laajemman valikoiman luettavaa. Sateenkaarevia lukuvinkkejä löytyy sekä tutkimus- ja tietokirjallisuuden että muistelma- ja kaunokirjallisuuden aloilta.

Kirjasto osallistuu Pride-kuukauden viettoon tarjoamalla entistä laajemman valikoiman sateenkaarevaa luettavaa. Sateenkaarihyllystä löytyy tieto- ja tutkimuskirjallisuutta, sateenkaarihistoriaa ja elämäkertoja sekä uutena lisäyksenä myös sateenkaarevaa kaunokirjallisuutta.

Mukaan on valittu kirjallisuutta mm. transsukupuolisten oikeuksista, Pride-liikkeen synnystä, LGBTQ-inklusiivisesta koulutuksesta ja sateenkaarevasta henkilöhistoriasta. Kaunokirjallisuutta löytyy tutuista klassikoista uudempiin teoksiin.

Kirjaston sateenkaarihylly löytyy Helka-tietokannasta, ja se on asiakkaiden käytettävissä ympäri vuoden.

Helsingin yliopistolla järjestetään tänä vuonna Pride-ohjelmaa kesäkuun kahden viimeisen viikon aikana. LGBTQI+-oikeudet - onnistumiset ja haasteet globaalissa kontekstissa -tilaisuus järjestetään tiistaina 20.6. klo 13.00-14.30 Kaisa-talossa, mutta sitä voi seurata myös verkossa. Lisätietoa tapahtumasta löydät kirjaston verkkosivuilta.

Varsinaisella Pride-viikolla on myös mahdollisuus osallistua Pride-kahvilaan torstaina 29.6. klo 15-17 Kaisa-talon Ohjauskulmassa. Kahvilassa pääset askartelemaan kylttejä Pride-kulkueeseen ja tapaamaan muita yliopistoyhteisön jäseniä. Lisätietoja Pride-kahvilasta löydät Opiskelu-palvelusta.

Kirjaston teemakokoelma syventyy aiheeseen

Teemakokoelmat ovat kirjaston asiantuntijoiden kuratoimia kokonaisuuksia, joista löytyy kirjaston hankkimia kirjoja, lehtiä ja muita tiedonlähteitä koottuna erilaisten ajankohtaisten teemojen ympärille.

Teemakokoelmat löydät helposti Helkan ylävalikosta, tervetuloa tutustumaan!

Olisiko juuri sinulla idea tai toive Teemakokoelman aiheeksi? Voit laittaa meille ehdotuksia osoitteeseen hulib-comms@helsinki.fi