Kirjaston palvelut laajenevat vähitellen kesäkuussa 2021

Meilahden ja Kumpulan kampuskirjastot ja Oppimiskeskus Minerva avautuvat ti 1.6.2021 pääkaupunkiseudun koronakoordinaatioryhmän ohjeita noudattaen.

Kaisa-talo, Kumpulan kampuskirjasto, Meilahden kampuskirjasto sekä Oppimiskeskus Minerva ovat avoinna jälleen tiistaista 1.6. alkaen. Viikin Pop-up Kirjasto aukeaa maanantaina 7.6. ja Oppimiskeskus Aleksandria maanantaina 14.6. Kiinteistöjen aukioloajat ovat kesällä normaalia lyhyemmät, joten tarkistathan ajankohtaisen tilanteen aina kirjaston verkkosivuilta.

Kokoelmat ja aineistot ovat käytettävissä normaalisti kaikissa kirjaston toimipaikoissa: Voit hakea kirjoja hyllystä ja lainata ne lainausautomaatilla. Poikkeusaikana käytössä ollut aineiston noutopalvelu lakkaa.

Luku- ja työskentelypaikoista on käytössä puolet, turvaväleiksi tarkoitetut paikat on merkitty. Kirjaston tiloissa olevat ryhmätyötilat ja lukusalit avataan 15.6. alkaen. Opiskelijoiden taukotila Kaisa-talossa on pois käytöstä.

Huomaathan, että kirjaston tiloissa käytetään aina kasvomaskia, paitsi jos olet tilassa yksin. Vahtimestarit jakavat ilmaisia maskeja. Kirjastossa on myös myynnissä kasvomaskeja.

Tarkempaa tietoa laajenevista palveluista on kirjaston verkkosivuilla. Verkkosivuilta löydät myös kaikki sähköiset yhteydenottokanavat kirjastoon.

Muutoksia kirjaston palveluihin voi poikkeustilanteen aikana tulla nopeasti. Kirjasto seuraa Helsingin yliopiston, Suomen valtion, HUS:n ja THL:n poikkeustilanteen suosituksia ja määräyksiä.