Kansallisen julkaisumetriikkaoppaan julkistus

Tervetuloa kansallisen metriikkaoppaan julkaisutilaisuuteen. Tilaisuus järjestetään 15.6.2022 klo 13.00-15.30 etänä. Ilmoittaudu 9.6. mennessä.
Kansallisen metriikkaoppaan julkistus

Aika: Keskiviikko 15.6.2022 klo 13.00-15.30
Paikka: Etätoteutus, linkki tilaisuuteen lähetetään ilmoittautuneille,​​​​​ Ilmoittautuminen
​​​​​​​​​Tapahtuman ohjelma

Kansallinen metriikkaopas sisältää kattavasti tietoa julkaisumetriikan tuottamisen ja tulkitsemisen tueksi ja se on tarkoitettu henkilöille, jotka tarvitsevat työssään tai muussa toiminnassaan tietoa julkaisujen analysoimisesta ja siihen käytettävistä välineistä.

Tilaisuudessa esittelemme oppaan ja kerromme mitä jatkossa on tarkoitus tehdä. Tilaisuus järjestetään pelkästään etätotetuksena. Ilmoittadu torstaihin 9.6.2022 mennessä. Kaikki ilmoittautuneet saavat linkin tilaisuuden livelähetykseen muutama päivä ennen tilaisuutta. Tilaisuus myös nauhoitetaan ja tilaisuuteen ilmoittautuneet henkilöt saavat tilaisuuden jälkeen linkin tallenteeseen.

FinnARMA-julkaisumetriikkaverkosto käynnisti verkoston tapaamisessa 5.11.2020 yhteistyön tuottaakseen kansallisella tasolla ylläpidettävän julkaisumetriikkaoppaan. Varsinainen työ aloitettiin alkuvuodesta 2021 yhteensä 13 suomalaisen organisaation toimesta ja varsinaisessa sisällöntuotantovaiheessa työhön osallistui yli 30 asiantuntijaa eri organisaatioista. Helsingin yliopistosta työssä mukana ovat olleet Helsingin yliopiston kirjaston metriikkaryhmän asiantuntijat.​​​​​​​