Kampuskirjastoja ja Kaisa-talon itseopiskelutiloja avataan 10.8. alkaen

Meilahden kampuskirjaston lainauspalvelut ja asiakastilat ovat käytettävissä maanantaista 10.8. alkaen, kun Terkko Health Hub avautuu jälleen. Samalla avataan luku- ja työskentelytilat käyttöön myös Kaisa-talossa. Kumpulan kampuskirjasto ja Viikin Pop-up Kirjasto avautuvat käyttäjille maanantaina 17.8.

Kirjastoissa on kesäaukioloajat 23.8.2020 asti. Kirjastot siirtyvät normaaleihin aukioloaikoihin yliopiston orientoivalla viikolla, maanantaista 24.8. alkaen. Tarkista kirjaston toimipaikkojen aukioloajat kirjaston verkkosivulta →

Oppimiskeskukset Aleksandria ja Minerva sekä Kaisa-talon Kirja & Kahvi ovat suljettuina ainakin 16.8.2020 asti.

Muista turvavälit ja hyvä käsihygienia kirjastossa asioidessasi

Asiakkaiden ja henkilökunnan turvallisuus on meille tärkeää, joten tulethan kirjastoon vain terveenä. Huolehdi käsihygieniasta ja pidä riittävä etäisyys muihin asiakkaisiin ja henkilökuntaan koronatartuntojen ehkäisemiseksi. Kaikkien kirjaston käyttäjien tulee noudattaa kirjastossa esillä olevia koronapoikkeustilan toimintaohjeita.

Pal­ve­lut ja toi­min­ta kir­jas­ton ti­lois­sa 10.8. al­kaen

• Lainaus ja palautus toimivat normaalisti itsepalveluna automaateilla.
  • Varausten nouto toimii tavalliseen tapaan itsepalveluna.
  • Kirjaston asiakaspalvelupisteitä avataan kampuksilla elokuun aikana. Kaisa-talon asiakaspalvelupiste on avoinna arkisin. Asiakaspalvelun tavoitat myös puhelimitse, sähköpostitse ja verkossa.

Tarkista kirjaston asiakaspalvelupisteiden aukioloajat kirjaston verkkosivulta →
  • Itseopiskelutilojen luku- ja työskentelypaikoista ja asiakastietokoneista on käytössä noin puolet. Turvaväleiksi tarkoitetut paikat on merkitty.
  • Kirjaston tiloissa olevat tietokoneluokat ovat pois käytöstä.
  • Kirjaston ryhmätyötilat ovat Helsingin yliopiston opiskelijoiden varattavissa verkossa sitä mukaa, kun itseopiskelutilat avautuvat.
  • Ryhmätyötiloissa ja hiljaisen työskentelyn huoneissa käyttäjien tulee itse huolehtia turvavälien riittävästä noudattamisesta.
  • Opiskelijoiden taukotila Kaisa-talossa on toistaiseksi pois käytöstä.

Lue lisää palveluista kirjaston Poikkeustilanne-sivulta →

Helka uudistui: Kirjautumisessa ja kirjastokortin hankkimisessa muutoksia