Julkaisutoiminnan arvioinnin työvälineet käytössäsi – Metriikan Moodle avattu!

Julkaisumetriikan käytöstä on tullut arkipäiväistä, mutta ilman tukea ja hyviä ohjeita alkuun pääseminen voi olla hankalaa. Metriikan Moodle tuo julkaisutoiminnan arvioinnin työvälineet tutuiksi nyt kaikille kiinnostuneille.

Moodle-kurssi Bibliometriikkaa yliopistolaisille on suunnattu erityisesti Helsingin yliopiston tutkimushallinnon ja yliopistopalveluiden asiantuntijoille, tutkimusvaradekaaneille ja yksiköiden vastuuhenkilöille. Se on hyödyllinen myös kaikille yliopistolaisille, jotka työssään tarvitsevat metriikan ja julkaisutoiminnan arvioinnin perustaitoja. Kurssialueelle pääsee kirjautumaan myös ilman yliopiston käyttäjätunnuksia, valitse silloin kirjautumisen yhteydessä "log in as a guest".

Kurssin suoritettuasi sinulla on yleistiedot julkaisumetriikan käytöstä Helsingin yliopistossa. Tunnet käytettävissä olevat työkalut ja tietokannat, osaat tehdä niillä myös omia analyyseja, ja tiedät milloin kannattaa kääntyä kirjaston metriikkapalvelujen puoleen. Myös vastuullisen metriikan periaatteet ovat sinulle tuttuja. Suoritettavat osiot voi poimia myös oman kiinnostuksen mukaan.

Moodle-kurssin toteutuksesta vastaa Helsingin yliopiston kirjaston metriikkaryhmä. Kurssi on suomenkielinen. Jos sinulla on kysymyksiä koskien kurssia tai metriikkaa, olethan meihin yhteydessä: metrics-info@helsinki.fi