Jul­kai­suar­kis­to Hel­dan käytössä katko ke­säl­lä

Helsingin yliopiston avoimessa julkaisuarkisto Heldassa on käyttökatkoja aikavälillä 23.6.-24.7.2023.
Julkaisuarkisto Heldassa on käyttökatkoja 23.6.-24.7.2023
  • 3.7.2023 alkaen Helsingin yliopiston avoimessa julkaisuarkisto Heldassa on noin viikon kestävä käyttökatko. Katkon aikana Heldan aineistoja ei voi hakea tai käyttää.
  • Heldan avoimia aineistoja ei myöskään voi katkon aikana käyttää esimerkiksi Helka-tietokannan tai yliopiston tutkimusportaalin kautta.
  • 23.6. - 17.7.2023 tiedonsiirrot Heldaan ovat pysähdyksissä. Rinnakkaistallennetut julkaisut, opinnäytteet ja muut julkaisut eivät siirry yliopiston tutkimustietojärjestelmästä (Tuhat) ja opinnäytteiden E-thesis-järjestelmästä Heldaan.
  • Opinnäytteitä voi jättää arvioitavaksi E-thesikseen Heldan katkonkin aikana. Samoin Tuhat-järjestelmään voi tallentaa julkaisuja. Yliopiston tutkimusportaaliin ja E-thesikseen tallennetut julkaisut siirtyvät Heldaan avoimesti saataville käyttökatkon jälkeen.
  • Yliopiston tutkimusportaali ja E-thesis toimivat koko kesän normaalisti.

Heldan käyttökatkojen aikana sen ohjelmisto ja käyttöliittymä päivitetään. Yliopiston avoin julkaisuarkisto Helda varmistaa päivityksen jälkeen aiempaakin paremmin yliopiston avointen julkaisujen näkyvyyden ja löydettävyyden sekä julkaisujen vaivattoman käytön.

Mahdolliset kysymykset ja palaute:

​​​​​​​helda-admin@helsinki.fi