Ilmoittaudu tiedonhankinnan ja -hallinnan syksyn kursseille

Harjoittele akateemisia tiedonhankinnan taitoja MOOC-verkkokurssilla tai osallistu lähiopetukseen.

Kaikille avoin  verkkokurssi

Opiskele kandidaatintutkielman tai gradun tiedonhankintaa avoimella verkkokurssilla. Lukuvuoden 2019-2020 akateemisen tiedonhankinnan verkkokurssit ovat käynnissä 2. syyskuuta alkaen lukuvuoden loppuun asti. Verkkokurssit ovat avoimia ja maksuttomia kaikille kiinnostuneille.

Kandivaiheen opiskelijalle suunnattu Tutkielman tekijän tiedonhankinta auttaa ideoimaan omaa tiedonhakua sekä löytämään ja arvioimaan tiedonlähteitä. Kurssi tutustuttaa myös tutkielman tiedon- ja viitteidenhallintaan sekä tekijänoikeudet huomioivaan eettiseen tiedon käyttöön.

Tutkielman tekijän tiedonhankinta (MOOC)

Ilmoittaudu kurssille 2.9. alkaen suoraan kurssialueella.

Harjoituskurssit yliopistolaisille

Kurssit ovat maksuttomia Helsingin yliopiston opiskelijoille ja henkilökunnalle.

Tiedonhankinta:

• bio- ja luonnontieteet (Viikki)
  • humanistiset, yhteiskunta- ja kasvatustieteet (Kaisa-talo)

RefWorks-viitteidenhallinta

• opetusta Kaisa-talossa, Viikissä ja Meilahdessa.

Systemaattinen tiedonhaku (OVID Medline/PubMed)

• opetusta Meilahdessa.

Löydät tarkemmat aikataulut ja ilmoittautumisohjeet Weboodista.

Opintotarjonta > opinto-opas > erillislaitokset > Helsingin yliopiston kirjasto 2019-2020.

Kysyttävää kursseista? Ota yhteyttä verkkolomakkeella.