Hyödynnä kustantajien avaamia lisäaineistoja vielä kesäkuun ajan

Monet kansainväliset kustantajat ja välittäjät tarjoavat koronapandemian aikana aiempaa laajempaa pääsyä kirjoihin ja lehtiin.

Aineistot ovat käytettävissä yliopiston verkossa ja pääsääntöisesti auki vain pandemiapoikkeustilanteen ajan ja pääsyn kesto voi vaihdella kustantajittain. Näiden tilapäisesti yliopistolaisten käyttöön avattujen aineistojen etäkäyttö vaatii OpenVPN hy-kirjautumisen (ei hy-tun).

Helsingin yliopiston kirjasto ei luetteloi poikkeustilanteen ajaksi avattuja julkaisuja Helka-tietokantaan.

Lista HY:n käyttöön avatuista aineistoista:

Myös joistakin kirjaston jo aiemmin ostamista e-kirjoista on poistettu väliaikaisesti käyttörajoituksia. Esimerkiksi:

Kustantajien sivuilla saattaa olla käyttäjämäärän kasvun vuoksi ruuhkaa, joten kokeile hetken kuluttua uudelleen, jos pääsy aineistoon ei heti onnistu.

Kustantajat ovat lisäksi koonneet ja avanneet luettavaksi korona-virusartikkeleita ja -kirjoja ja tehneet niistä lukulistoja.

TUTKIMUSVAATIMUSTEN KIRJALLISUUS hELKA-TIETOKANNASSA

Helsingin yliopiston tutkintovaatimuksiin sisältyvä elektroninen ja painettu kirjallisuus löytyy tuttuun tapaan Helka-kirjastotietokannasta.

Helkan kautta löytyvien e-aineistojen käyttöön et tarvitse VPN-yhteyttä.

Lisätietoja

Kaikissa e-aineistojen käyttöön liittyvissä asioissa voit ottaa chat-yhteyden kirjaston asiantuntijaan verkkosivuillamme, tai lähettää sähköpostia e-library@helsinki.fi.