Ellibs-kurssikirjojen käyttö helpottuu

Ellibs-palvelun kirjoja käytetään 19.10. alkaen Helsingin yliopiston tunnuksella. Erillistä Ellibs-tiliä ei enää jatkossa tarvita kirjojen lukemiseen.

Ellibs-palvelu siirtyy HAKA-kirjautumiseen Helsingin yliopistolla 19.10. alkaen. Tämä tarkoittaa, että kirjaudut palveluun jatkossa vain Helsingin yliopiston tunnuksella. Palvelun käyttö helpottuu, kun kirjojen lukemiseen ei tarvita enää erillisiä Ellibs-tunnuksia. Muutoksen myötä Ellibs-tili poistuu käytöstä.

Jos sinulla on Ellibs-tililläsi varaus johonkin kirjaan, niin ilmoita Ellibsille (support@ellibs.com) että haluat siirtää Ellibs-tunnuksellasi olevan varauksen Helsingin yliopiston tunnukseen.

Lisäksi kirjoja voi jatkossa käyttää Ellibs-sovelluksella. Sovellusta käytettäessä ei tarvita erillisiä lukuohjelmia sellaisillekaan tiedostoille, joita ei normaalisti voi lukea selaimessa. Voit ladata Ellibs-sovelluksen Android-laitteellesi Google Play -sovelluskaupasta tai iOS-laitteellesi App Store -sovelluskaupasta.

Ellibs-kirjojen käyttö vaatii Helsingin yliopiston tunnuksen myös paikalliskäytössä kirjastojen toimipaikoissa. Kaikista Ellibs-kirjoista löytyy painettu kappale kirjaston kokoelmasta niiden asiakkaiden käyttöön, joilla ei ole Helsingin yliopiston tunnusta.

Lisätietoja: e-library@helsinki.fi

Linkki Helsingin yliopiston kirjaston Ellibs-kokoelmaan