Datatuen kommentointipalvelu yliopistolaisten käytössä

Helsingin yliopiston tutkija, jos aiot hakea Suomen Akatemian syyskuun haussa 3.9.–25.9.2019 ja haluat aineistonhallintasuunnitelmastasi data-asiantuntijan ennakkoarvion, lähetä suunnitelmasi datatuen palveluun 15.9.2019 mennessä.

Yliopiston datatuki tarkistaa ja kommentoi yliopiston tutkijoiden aineistonhallintasuunnitelmia saapumisjärjestyksessä. Lähetä suunnitelma osoitteella: datasupport@helsinki.fi

Huom! Datatuki tarjoaa myös aineistonhallinnan peruskoulutusta ja aineistonhallintasuunnitelun (DMP) työpajoja elo-syyskuussa. Tarkista oman kampuksesi ajat.

Lisätietoja aineistonhallinnasta ja sen suunnittelusta:

Mitä tutkijat sanovat palvelusta?

Think Open -blogi kysyi neljältä Helsingin yliopiston tutkijalta, miten hyvin Datatuen tarjoamat DMP-palvelut vastasivat heidän tarpeisiinsa.

Tutkijat olivat enimmäkseen tyytyväisiä tarjottuun palveluun. Esimerkiksi tutkija Mette Ranta (kasvatustieteet) sai tukea aineistonhallintasuunnitelmansa (DMP) parantamiseen ja päivittämiseen.

"Olin todella ilahtunut tarjotusta kommentointipalvelusta, sillä en olisi päässyt osallistumaan työpajaan ja sain palvelun kautta nopeasti yksilöllistä palautetta suunnitelmalleni.

Palvelu vastasi tarpeitani enemmän kuin osasin odottaa, kommentit olivat erittäin hyödyllisiä suunnitelman parantamista varten"
, Ranta kertoo.

Kaikki haastattelut ja Datatuen vastaukset löytyvät Think Open -blogiartikkelista.