Avoin julkaiseminen: Kirjoittamaksut ja alennukset Helsingin yliopistossa

Tiesitkö, että voit saada avoimesti julkaistessasi kirjoittajamaksuista alennuksia, parhaassa tapauksessa jopa koko summan? Tule 1.10. webinaariin kuulemaan mitä millaisia sopimuksia kirjoittajamaksuista on yliopistolaisten käytössä.

Webinaarissa käydään yleisesti läpi mitä kirjoittajamaksut ovat, millaisia sopimuksia kirjoittamaksuista kirjastolla on kustantajien kanssa ja miten tutkijat voivat hyödyntää alennuksia julkaistessaan avoimesti.

Aika: torstaina 1.10.2020, klo 14.00–15.00
Paikka: Zoom (linkki tilaisuuteen Flamma-intranetissä, vaatii kirjautumisen Helsingin yliopiston käyttäjätunnuksilla)

Webinaari pidetään englanniksi ja se tallennetaan keskusteluosiota lukuunottamatta.

Voit tutustua aiheeseen myös kirjaston oppaasta, johon on koottu julkaisemiseen ja kirjoittajamaksuihin liittyviä ohjeita HY:n tutkijoille. Linkki oppaaseen: Kirjoittajamaksut (APC/BPC): Mitä ovat kirjoittajamaksut?