Avoimen tieteen virtuaalikahvila avaa ovensa

Helsingin yliopiston kirjaston Avoimen tieteen kahvila on avoinna verkossa tiistaisin klo 14-15 aikavälillä 21.4 - 26.5.2020.

Julkaiseminen avoimesti takaa pääsyn tutkimustietoon myös niille, joille organisaatio ei ole maksanut käyttöoikeuksia digitaalisin aineistoihin. Tämä on osoittautunut erityisen tärkeäksi nyt poikkeustilanteessa fyysisten kirjastotilojen ollessa suljettuina.

Haluathan olla mukana varmistamassa kaikille esteettömän pääsyn tutkittuun tietoon? Millaisia vaihtoehtoja ja tukea on tarjolla julkaisujen kirjoittajille? Miten kirjasto tukee tutkijaa datanhallinnassa?

Avoimen tieteen kahvila

Aika: Tiistaisin klo 14-15.00
Paikka: Zoom-videopalvelussa. Lisätiedot yliopistolaisille Flammassa (linkki intranettiin).
Kenelle: Helsingin yliopiston tutkijoille ja opettajille sekä muille aiheesta kiinnostuneille yliopistolaisille.

Kahvihuoneessa pannua pitävät kuumana kirjaston avoimen julkaisemisen, kirjoittajamaksujen ja datanhallinnan asiantuntijat.