Avoimeksi! - Avoimen tieteen opastusta keväällä Ohjauskulmassa

Avoimeksi! -teemasarjassa kirjaston asiantuntijat lähestyvät avointa ja vastuullista tiedettä eri näkökulmista. Järjestämme opastusta kerran kuukaudessa kevään 2020 aikana.

Avoimeksi! –avoimen tieteen opastus

Paikka: Ohjauskulma, Kaisa-talo (Fabianinkatu 30)
Aika: kello 12-14:00

30.1. Aihe: Mistä avoimia tutkimusjulkaisuja löytyy ja ketkä niitä tuottavat?
27.2. Aihe: Miten ja millaisin ehdoin avoimia aineistoja saa jakaa tai muokata?

Avoimeksi! -opastuksissa saat neuvoja avoimien tutkimusjulkaisujen ja avoimen datan hyödyntämiseen omissa opinnoissasi tai työssäsi. Opastuksessa lähestytään avointa tiedettä käytännönläheisesti ja konkreettisten esimerkkien tai kysymysten kautta.

Kullakin kerralla on rajattu aihe, jonka kautta avointa tiedettä käsitellään. Voit silti aina tulla kyselemään ja keskustelemaan mistä tahansa aiheeseen liittyvästä asiasta.

Tervetuloa!

Kaisa-talon Ohjauskulma

Ohjauskulma sijaitsee Kaisa-talon 3. kerroksesta Fabianinkadun puoleisista ovista sisään tultaessa oikealla puolella.

Ohjauskulmassa järjestetään opiskelijoiden opintojen sujumiseen ja hyvinvointiin liittyvää erilaista matalan kynnyksen toimintaa.

Kirjaston tapahtumia järjestetään pääasiassa torstaisin. Säännöllisesti tarjotaan esimerkiksi E-Thesikseen sekä erilaisiin tiedonlähteisiin ja tiedonhakuun liittyvää neuvontaa.

Lue, lepää, tapaa ystäviä - kun Ohjauskulmassa ei ole järjestettyä toimintaa se on opiskelijoiden vapaassa käytössä.