Anna lupa tutkielmasi julkaisemiseen verkossa – onnistuu myös opintojen päätyttyä

Julkaisemalla tutkielman autat tiedonjanoisia kirjaston asiakkaita erityisesti nyt, sillä poikkeustilanteen vuoksi kirjasto ei voi tarjota pääsyä digitaalisten tutkielmien äärelle kirjaston tiloissa.

Gradun ja maisterintutkielman tekijän on mahdollista antaa lupa tutkielman avoimeen julkaisemiseen Helsingin yliopiston digitaalisessa arkistossa Heldassa. Opinnäytteiden avoin julkaiseminen on myös Helsingin yliopiston suositus. Voit hyväksyä digitaalisena jätetyn tutkielman  julkaisemisen verkossa myös valmistumisen jälkeen.

Opinnäytteet ovat kysyttyä ja luettua aineistoa. Opiskelijat ovat innokkaita tutustumaan tutkielmiin viimeistään siinä vaiheessa, kun oma opinnäyte on tulossa ajankohtaiseksi. Helsingin yliopiston maisterintutkielmat ja gradut ovat myös laajemman yleisön kiinnostuksen kohteita.

Gradun ja tutkielman julkaiseminen on hyödyksi myös kirjoittajalle. Tutkielma saa ansaittua näkyvyyttä, ja julkaistun työn pysyvää linkkiä voi jakaa kiinnostuneille.

Otathan yhteyttä Helsingin yliopiston kirjastoon e-thesis@helsinki.fi, kun haluat julkaista verkossa tutkielmasi tai gradusi.