American Resource Center lopettaa toimintansa

ARC:n Kaisa-talossa sijainnut monipuolinen kokoelma pohjois-amerikkalaista tieto- ja kaunokirjallisuutta sulautetaan osaksi Helsingin yliopiston kirjaston kokoelmia.

American Reseource Center on lopettanut toimintansa kesäkuussa 2020. Kaisa-talossa toiminut palvelupiste on lakkautettu. ARC:n Kaisa-talossa sijainnut vuosien saatossa karttunut monipuolinen kokoelma pohjois-amerikkalaista tieto- ja kaunokirjallisuutta sulautetaan osaksi Helsingin yliopiston kirjaston kokoelmia. Kirjat ja lehdet, jotka jäävät kirjaston kokoelmiin, löytyvät entiseen tapaan Helka-kirjastotietokannasta.

ARC perustettiin alunperin 1946, ja vuosikymmenien ajan sen toiminnasta vastasi United States Information Service (USIS). Vuodesta 1993 ARC toimi yhteistyösopimuksella Helsingin yliopiston yhteydessä.

Helsingin yliopiston kirjasto kiittää American Resource Centerin henkilökuntaa hyvästä yhteistyöstä kuluneina vuosina.

Lue lisää Yhdysvaltain suurlähetystön tiedotteesta (in English).