Aineistonhallinnan perusteet keväällä 2021

Liity mukaan yliopiston datatuen järjestämiin verkkokoulutuksiin, joissa opit datanhallinnan perusasiat ja saat vinkkejä aineistonhallinnan suunnitteluun. Ensimmäinen webinaari on jo 19.1.2021 ja koulutukset jatkuvat aina kesäkuulle asti.

Mihin aineisto kannatta tallentaa tutkimuksen aikana? Mitä aineistojen kuvailussa kannattaa ottaa huomioon? Miten tietosuoja tulee huomioida aineiston käsittelyssä ja säilytyksessä? Entäpä jos haluan avata aineistoni myös muiden käyttöön?

Näihin aineistonhallinnan peruskysymyksiin saat vastauksia Research Data Management basics -kursseilla. Koulutuksia järjestetään keväällä 2021 noin kerran kuukaudessa. Ilmoittaudu ohjeiden mukaisesti, niin saat linkin koulutukseen, joka sopii omiin aikatauluihisi parhaiten.

Jos sinulla on ongelmia ilmoittautumisessa tai kysymyksiä aineistonhallinnasta, ota yhteyttä datatukeen.