Aineistonhallinnan koulutukset keväällä 2022

Opi aineistonhallinnan perusteet Research Data Management basics -koulutuksissa. Yliopiston Datatuki järjestää luentoja pitkin kevättä kampuskohtaisesti.
Aineistonhallinnan peruskoulutukset, kevät 2022

Helsingin yliopiston Datatuki järjestää Research Data Management (RDM) basics -luentoja lukukausien aikana. Ensimmäinen keskustakampuksen etäluento on 20.1.2022 klo 10-12. Löydät kaikkien kampusten koulutusten aikataulut ja suorat ilmoittautumislinkit verkkosivuiltamme. Ilmoittautuminen tapahtuu Suffelissa (SAP SuccessFactors).

Erityisesti tutkijoille suunnatuilla RDM basics -luennoilla opit tutkimusaineiston hallinnan peruskäsitteet ja parhaat käytänteet. Saat vastauksia aineiston/datanhallinnan keskeisiin kysymyksiin, kuten: Miten määritellä ja kuvailla tutkimukseen liittyvä data? Miten säilyttää data turvallisesti ja jakaa se tarvittaessa muille?

Koulutukset englanninkielisiä, mutta kysymyksiä voi esittää myös suomeksi. Ainoastaan Viikin koulutus 2.2.2022 on suomeksi.

Jos sinulla on kysyttävää koulutuksesta tai datanhallinnasta, ole yhteydessä yliopiston Datatukeen: datasupport@helsinki.fi.

Tervetuloa mukaan, muista ilmoittautua!