Aasia avautuu AsiaPortalista

Tilaisuus PERUTTU: Kaisa-talon Ohjauskulmassa tarjotaan torstaina 21.11. klo 12-13.30 opastusta Aasian aineistoihin ja erityisesti AsiaPortaliin.

Ikävä kyllä tilaisuus on jouduttu perumaan. Japania koskevissa aineistokysymyksissä voit olla yhteydessä Pekka Karhulaan (pekka.karhula [at] helsinki.fi), Korea-aineistot: Juha Leppämäki (juha.leppamaki [at] helsinki.fi) ja Kiina-aineistot: Eeva Henriksson (eeva.henriksson [at] helsinki.fi)

***********

Poikkea Ohjauskulmaan 21.11. klo 12-13.30 välillä milloin tahansa. Voit tulla paikalle, jos olet jo aiemmin tutustunut portaaliin ja kaipaat nyt syvennystä aiheeseen tai voit tulla ilman ennakkotietoja näiden tietolähteiden käytöstä. Aasian tietoaineistojen asiantuntijat neuvovat sinut alkuun ja eteenpäin tiedonhaussasi!

Mikä AsiaPortal?

AsiaPortal on pohjoismainen tiedonhakuportaali Aasiasta kiinnostuneille tutkijoille ja opiskelijoille. Portaalista löytyvä aineisto on pääasiassa humanistis-yhteiskuntatieteellistä. AsiaPortalin aineistoihin on pääsy kaikilla Nordic NIAS Councilin tutkimuslaitoksilla ja jäsenyliopistoilla, kuten Helsingin yliopistolla.

AsiaPortalin aineisto painottuu Itä-Aasiaan, mutta mukana on myös Kaakkois- ja Etelä-Aasian aineistoja. AsiaPortalista löytyy useita kiinalaisia, korealaisia ja japanilaisia kokotekstitietokantoja, kuten esimerkiksi China Academic Journals, DBpia ja JapanKnowledge. Lisäksi portaalista löytyy myös englanninkielisiä tietokantoja, sanomalehtiä ja e-kirjoja. Lisää tietoa AsiaPortalin aineistoista löydät suoraan portaalin verkkosivuilta. AsiaPortal ja muut Aasian tiedonlähteet löydät myös Aasian tutkimuksen oppaistamme.

Kaisa-talon Ohjauskulma

Ohjauskulma sijaitsee Kaisa-talon 3. kerroksesta Fabianinkadun puoleisista ovista sisään tultaessa oikealla puolella.

Ohjauskulmassa järjestetään opiskelijoiden opintojen sujumiseen ja hyvinvointiin liittyvää erilaista matalan kynnyksen toimintaa. Kirjaston tapahtumia järjestetään pääasiassa torstaisin. Säännöllisesti tarjotaan esimerkiksi E-Thesikseen sekä erilaisiin tiedonlähteisiin ja tiedonhakuun liittyvää neuvontaa.

Lue, lepää, tapaa ystäviä - kun Ohjauskulmassa ei ole järjestettyä toimintaa se on opiskelijoiden vapaassa käytössä.