Norssin Veikko-lehti elää ajassa ja vaalii perinteitä läpi haastavien aikojen

Kevätnumerossa keskeisinä teemoina ovat Ukrainan sota ja Euroopan muuttunut turvallisuusympäristö.

Uusi Veikko-lehti ilmestyi toukokuussa ja se on luettavissa nyt myös digitaalisena näköisversiona. Lehti on ajankohtainen ja sen toimittamiseen ovat osallistuneet norssit aina peruskoululaisista eläkeläisiin.

Päätoimittaja Eelis Ojalan mukaan ajankohtaisen Ukrainan tilanteen käsittely lehdessä on erityisen tärkeää, koska olemme perustavanlaatuisten kysymysten äärellä. ”Demokratia sekä siihen liittyvät vapaudet ja oikeudet ovat puolustamisen arvoisia asioita”, Ojala toteaa lehden pääkirjoituksessa.

”Elämme historiallisia aikoja ja siksi haastattelimme lehteen muun muassa ulkoministeri Pekka Haavistoa, puolustusministeri Antti Kaikkosta sekä koulumme alumnia kenraalimajuri evp. Pekka Toveria”, Ojala jatkaa.

Myös perinteet sekä Norssin arki näkyvät laajasti ja monipuolisesti uudessa Veikossa. Ääneen pääsevät eri-ikäiset ja -taustaiset norssit, mikä antaa monipuolisen kuvan norssisudesta. ”Lehden tärkeänä tavoitteena on myös yhteisöllisyyden ja Norssin hengen vaaliminen”, Ojala tähdentää.

Lue uusin Veikko-lehti täältä: Veikko-lehti kevät 2022