Helsingin normaalilyseon lukion tuleva opetussuunnitelma

Helsingin normaalilyseon uusi opetussuunnitelma otetaan käyttöön elokuussa aloittaville lukiolaisille.

Hyvä lukija,

Lukion uusi opetussuunnitelma astuu voimaan 1.8.2021 ja se koskee syksyllä aloittavia ensimmäisen vuositason opiskelijoita. Uudessa opetussuunnitelmassa mm. korostetaan laaja-alaista osaamista ja vahvistetaan lukion ja kolmannen asteen oppilaitosten välisiä yhteyksiä.

Uudistuksen myötä terminologia muuttuu: entiset kurssit korvautuvat moduuleilla ja niistä saadaan syksystä lähtien opintopisteitä. Tutkinnon laajuus ei enää ole 75 kurssia, vaan 150 opintopistettä. Monet asiat pysyvät kuitenkin tuttuina: ammattitaitoinen opettajakunta ja asiansa osaava opiskeluhuoltoryhmä ohjaavat opiskeljoitamme tuttuun tapaan kohti monipuolista yleissivistystä ja mahdollisuuksia täynnä olevaa tulevaisuutta.

Olisin iloinen, jos tutustuisitte LOPS21:een ja kirjaisitte alla olevan linkin kautta avautuvaan Forms-kyselyyn sen esille nostamia ajatuksia.

Kiitos jo etukäteen!

Linkki Forms-kyselyyn.