Visiting Fellows -seminaarit jatkuvat

Miten Kreml tulkitsee historiaa oikeuttaakseen Venäjän laajamittaista hyökkäystä Ukrainaan ? Miten sisäinen siirtolaisuus on vaikuttanut Ukrainaan ja sen politiikkaan? Miten venäläiset ympäristöaktivistit toimivat yhä autoritaarisemman hallinnon alla?

Vuoden 2024 kolme ensimmäistä Aleksanteri-instituutin vierailevien tutkijoiden Visiting Fellows -seminaaria pureutuvat erittäin ajankohtaisiin teemoihin. Toivotamme tutkijat, opiskelijat ja muut aiheista kiinnostuneet tervetulleiksi avoimiin luentoihin, joita pitävät apulaisprofessori Sergii Pakhomenko Mariupolin valtionyliopistosta, professori Laura A. Henry Bowdoin Collegesta ja tohtori Emily Channell-Justice, joka toimii Harvardin yliopiston Temerty Contemporary Ukraine Program -ohjelman johtajana. Osallistuminen on mahdollista sekä verkossa että paikan päällä Metsätalossa (Unioninkatu 40, max 25 osallistujaa). Ei edellytä ennakkoilmoittautumista.

Lisäksi 26. maaliskuuta entinen vieraileva tutkijamme tohtori Olga Shevchenko esittelee Alumni Talkissa yhdessä tohtori Oksana Sarkisovan kanssa tuoreen kirjansa, joka vie lukijansa neuvostoaikaisten perhevalokuvien maailmaan. Toivotamme teidät tervetulleeksi kuulemaan kirjasta "In Visible Presence: Soviet Afterlives in Family Photos" (MIT, 2023) Zoomin välityksellä. Ennakkoilmoittautumista ei tarvita.

ALEKSANTERI INSTITUTE VISITING FELLOWS SEMINARS

Historical Narratives in Propaganda: Cases of Russia and Ukraine

Ke 28.2.2024 | 15.00-16.30

Puhuja: Sergii Pakhomenko, Apulaisprofessori, Mariupolin valtionyliopisto