Aleksanteri-instituutin Visiting Fellows -seminaarit alkavat 30.8.

Seminaarisarjan kahdessa ensimmäisessä luennossa teemoina ovat Venäjän vallankäyttö ja retoriikka eri tulokulmista tarkasteltuna. Tule kuulemaan itäisen Euroopan ja Venäjän tutkimuksen uusimpia tuloksia paikan päälle Metsätalolle tai seuraa seminaareja etänä Zoomissa.

Aleksanteri-instituutin Visiting Fellows Seminar Series käynnistyy keskiviikkona 30. elokuuta Aberdeenin yliopiston politiikan ja kansainvälisten suhteiden lehtori Natasha Danilovan esityksellä The (in)visible and indispensable Russian soldiers' mothers and women from military families . Seminaari esittelee havaintoja Danilovan tutkimushankkeesta, joka tarkastelee naisille annettuja rooleja Venäjän medioissa osana maan sotauutisointia.

Seminaarisarja jatkuu keskiviikkona 13. syyskuuta yhteiskuntatieteiden Apulaisprofessori Olena Uvarovan esityksellä Russian 'Patronage Policy' for Ottoman Christians in the second half of the 18th - the first third of the 19th centuries: on example of Greeks. Luennollaan Odessan kansallisesta lääketieteen yliopistosta saapunut Uvarova kertoo traarinaikaisen "suojelupolitiikan" luonteesta ja tuo esiin yhtäläisyyksiä Venäjän nykyaikaisen, Ukrainan venäjänkielisiä kansalaisia kohdistamaansa "suojelupolitiikkaan".

The (in)visible and indispensable Russian soldiers’ mothers and women from military families

20.8.2023 | 15.00-16.30

Unioninkatu 40, Sali 17 | Striimaus Zoomissa

Puhuja: Natasha Danilova, Vanhempi Luennoitsija