Phenomenal Teacher Education

Logo of project Phenomenal Teacher Education - Engaging Learning Environments

Engaging learning environments combine physical spaces, digital and mobile solutions and modern pedagogical theories as well as theories of motivation and interest.

In this project "Phenomenal Teacher Education - Engaging Learning Environments", we are developing study modules that help future and present teachers to learn not only how to utilize new learning environments, but also how to build these environments themselves. The objective is to follow the Engaging Learning Model (Lonka, 2012) for creating a hybrid learning environment that will make use of the latest technology and research. The first step is to develop a prototype of a course (5 credits), where students learn to steer phenomenon-based projects and foster the transversal competencies introduced in national Finnish curricula in 2016 (21st Century Competencies).

The project is done in cooperation with the Faculty of Education, subject faculties, training and field schools and cooperation universities. The aim of the project is to develop well-functioning cooperation models for the pedagogical studies for teachers.

Government key project and MinEdu logos

 

Uutta Luova Opettajankoulutus

Tulevaisuuden oppimisympäristöissä yhdistyvät fyysiset tilat, digitaaliset ja mobiilit ratkaisut sekä modernit pedagogiset teoriat.

Uutta Luova Opettajankoulutus - Sulautuvat Oppimisympäristöt -hankkeessa (OKM 2017-2019) kehitämme opintokokonaisuuksia, joiden avulla tulevat ja nykyiset opettajat oppivat paitsi hyödyntämään uusia oppimisympäristöjä myös rakentamaan niitä itse. Tavoitteena on luoda oivaltavan oppimisen mallin mukainen hybridi oppimisympäristö, jossa hyödynnetään uusinta teknologiaa ja tutkimusta. Aluksi kehitämme prototyypin kurssista (5 op), jonka aikana opitaan ohjaamaan ilmiölähtöisiä projekteja ja laaja-alaista osaamista.

Uutta Luova Opettajankoulutus - Sulautuvat Oppimisympäristöt -hanke on osa on Helsingin yliopiston opettajankoulutuksen kehittämishankketta ”Kes­tä­vää tut­ki­mus­pe­rus­tais­ta opet­ta­jan­kou­lu­tus­ta ja uut­ta luo­vaa opet­ta­jien osaa­mis­ta ra­ken­ta­mas­sa”.

University of Helsinki Parent Project Website: Towards Sustainable Research and Pedagogies in Teacher Education

Twitter: #luovaope

Facebook group: Uutta luova opettajankoulutus - Sulautuvat oppimisympäristöt

Read our blog here

Inquiries:

KL
Kirsti
Lonka
Professor
Department of Education
Field of science Psychology, Educational sciences, Others

 

HL
Heidi Maija
Lammassaari
Doctoral Student
Department of Education
Field of science Educational sciences

 

MK
Milla
Kruskopf
Doctoral Student
Department of Education
Field of science Educational sciences, Psychology

 

This project is part of the larger development project Towards Sustainable Research and Pedagogies in Teacher education. The aim of this project entity is to develop the competence base of teachers, especially as a part of the Subject Teacher Education and the reform of the Master’s programmes at the University of Helsinki.

Uutta Luova Opettajankoulutus - Sulautuvat Oppimisympäristöt -hanke on osa on Helsingin yliopiston opettajankoulutuksen kehittämishankketta ”Kes­tä­vää tut­ki­mus­pe­rus­tais­ta opet­ta­jan­kou­lu­tus­ta ja uut­ta luo­vaa opet­ta­jien osaa­mis­ta ra­ken­ta­mas­sa”.