Tietotekniikkakeskus vastaa keskitetysti pääosasta yliopistolaisten arjessaan tarvitsemista IT-palveluista, kuten tietojärjestelmistä, laitteista, tutkimusdatan hallinnasta ja tenttiakvaarioista.
Palvelujen ylläpidon ja käyttäjätuen lisäksi tietotekniikkakeskus kehittää jatkuvasti parempia tietotekniikkaratkaisuja tukemaan yliopistolla tehtävää tutkimusta, opetusta ja vuorovaikutusta yliopiston sidosryhmien ja muun yhteiskunnan kanssa.
Kehitämme palveluja yhteistyössä käyttäjien ja yliopiston muiden tukipalvelujen kanssa parhaan käyttäjäkokemuksen takaamiseksi.
Kattavan luettelon palveluistamme löydät yliopiston IT-Helpdeskin ohjesivustolta.
Kysymme käyttäjiltä säännöllisesti palautetta, jonka perusteella kehitämme palvelujamme ja asiointikokemusta entistä parempaan suuntaan. Tietotekniikkakeskuksen tuoreissa palautekyselyissä tyytyväisten vastaajien (arvosanat 9–10 asteikolla 1–10) osuus oli 84 %.
IT-palveluiden palautekyselyn mukaan palvelumme täyttävät yliopistolaisten tarpeet keskiarvolla 5,7 (vastausasteikko 1–7).
IT-Helpdeskin asiantuntijat auttavat yliopistolaisia tietotekniikkaan liittyvissä pulmissa.
Apua on tarjolla myös palveluaikojen ulkopuolella: IT-Helpdeskin ohjesivusto ja chatbottimme Harri Botter ovat käytössäsi ympäri vuorokauden!