Doktorandprogrammet i kognition, inlärning, undervisning och kommunikation

Doktorandprogrammet i kognition, inlärning, undervisning och kommunikation (CLIC) är ett mångvetenskapligt, translationellt och internationellt doktorandprogram. Programmet främjar forskning inom pedagogik, lärande, kognitionsvetenskap, psykologi, logopedi och fonetik.
Visste du?

Doktorandprogrammet i kognition, inlärning, undervisning och kommunikation (CLIC) är ett mångvetenskapligt och internationellt doktorandprogram. Programmet har forskningsprojekt inom bland annat pedagogik, psykologi, kognitionsvetenskap och talterapi. Vi forskar bland annat i lärande och undervisning, universitetspedagogik, arbetsvetenskap, utvecklingspsykologi, personlighetspsykologi och kognitiv hjärnforskning.

Vill du veta mera? Besök våra engelskspråkiga sidor för att läsa närmare information om programmet!

Helsingfors universitet klarar sig bra i internationella jämförelser av forskning och undervisning i pedagogik: universitetet är det ledande nordiska och europeiska universitetet och bland de 50 bästa i världen på detta område.
Letade du efter det här?