Ta kontakt

Ta gärna kontakt om du har några frågor om projektet.
Raili Hilden

Professor

Helsingfors universitet

Jag verkar som ledare för konsortiet och är ansvarig för den pedagogiska och bedömningsteoretiska delen av projektet. Ytterligare upprätthåller jag kontakter till viktiga samarbetspartner.

Expertis: språkpedagogik, språkundervisning, bedömning av språkkunskaper, lärarutbildning, lärarforsking, muntlig färdighet, jämdställdhet, elevautonomi

Raili Hildens profil

Mikko Kurimo

Professor

Aalto universitet

Jag leder talteknologisk forskning och håller kontakt med andra relaterade projekt i min forskningsgrupp på Aalto universitetet.

Mikko Kurimos profil (på engelska)

Mikko Kuronen

Universitetslektor

Jyväskylä universitet

I projektet undersöker jag talprov på L2-svenska ur fonetisk synvinkel och studerar vilka uttalsdrag som är relevanta vid bedömningen av muntlig färdighet. Därtill arrangerar jag utbildning för lärare i bedömning av muntlig färdighet.

Expertis: fonetik, fonologi, bedömning av uttal, lyssnarvärderingar

Mikko Kuronens profil (på engelska)

Riikka Ullakonoja

Post doc-forskare

Jyväskylä universitet

Min roll i projektet är utveckling och bedömning av pratuppgifter.

Riikka Ullakonojas profil (på engelska)

Minka Lindroos

Projekplanerare

Helsingfors universitet

Till mina uppgifter hör projektkoordinering vilket innebär att jag bland annat förbereder dokument, hjälper med datainsamlingen, arrangerar seminarier och infotillfällen samt upprätthåller kontakt med alla projektdeltagare.

Elina Nurminen

Projektforskare

Jyväskylä universitet

Jag arbetar som forskare i projektet. Jag utvecklar och bedömer pratuppgifter.

Expertis: Inlärning av och undervisning i finska som andraspråk och främmande språk, bedömning av språkkunskaper

Anna von Zansen

Universitetsforskare

Helsingfors universitet

Mina arbetsuppgifter består av forskningsprojektets pedagogiska frågor. Jag jobbar med lärare, språkinlärare och bedömare. 

Expertis: digitala språkprov, undervisningsteknologi, bedömning av språkkunskaper, främmande språk, språkundervisning

Anna von Zansens profil