Lärocentret Minervas verksamhet stänger i december 2022

Bibliotekets hyreskontrakt vid Minervas lärocenter går ut i år. Lärocentret kommer att fungera som vanligt fram till slutet av 2022.

Helsingfors universitet kommer att öppna nya utrymmen för studenter i Minervas lokaler under början av 2023. Dessa utrymmen kommer att någorlunda ersätta lärocentrets nuvarande utrymmen för självstudier.

Minervas lärocenter fungerar som vanligt fram till slutet av 2022. Under maj 2023 kommer en renovering av lokalerna att inledas. Dessa utrymmen är dock öppna under våren och är tillgängliga för studenter fram till att renoveringen inleds.

• Lärocentret töms på datorer, skärmar och annan IT-utrustning under december 2022 och januari 2023.
  • Inredningen börjar plockas bort 5. december.
  • Möjligheten att boka grupparbetsrummen K225 och K230 stängs av i Office-365 kalendern så att bokningar inte kan göras efter årsskiftet. Det går med andra ord att använda grupparbetsrummen ännu under våren 2023 men det går inte att göra bokningar för dessa rum.

Lärocentret Minervas dagsaktuella öppettider kommer inte längre att uppdateras på bibliotekets hemsida med start januari 2023.