Kajsahuset öppet på söndagar 15.9-1.12.2019

Från 15.9 till 1.12 kommer huvudbiblioteket att hålla öppet söndagar 11.00-17.00, utom veckoslutet under allhelgonahelgen 2-3.11, då huset är stängt.

Ingång på söndagarna är från Fabiansgatan och med hissen från Kajsaniemigatan (1:a våningen) eller från Helsingfors universitets metrostation (våning K1).

Under söndagarna fungerar Kajsahuset med självbetjäning

Samlingarna och utrymmena är tillgängliga på våningarna 2-7, men källarvåningarna K3 och K4 är stängda. Serviceområdet på 3:e våningen är stängt.

Inkomna reservationer står på öppen hylla i tredje våningen, där man själv kan hämta dem. Telefonservice finns tillgänglig, och vi hjälper gärna om det blir problem med utrymmena eller maskinerna.

Om du behöver ett gästanvändarnamn för universitetets nätverk måste du skaffa det i förväg, senast på lördagen.