Kajsahuset öppet på söndagar 1.3-3.5

Under vårterminen, från 1.3 till 3.5, kommer huvudbiblioteket att hålla öppet söndagar kl. 11.00-17.00, utom under påsken fre-mån 10-13.4, då huset är stängt.

Under söndagarna fungerar Kajsahuset med självbetjäning. Samlingarna och utrymmena är tillgängliga på våningarna 2-7, men källarvåningarna K3 och K4 är stängda. Serviceområdet på 3:e våningen är stängt.

Inkomna reservationer står på öppen hylla i tredje våningen, där man själv kan hämta dem. Om det uppstår problem med någon av automaterna i huvudbiblioteket kan du kontakta personalen med hjälp av telefonen på tredje våningen eller via WhatsApp. Telefontjänsten är öppen från 11 till 17 på 02941 23920.

Om du behöver ett gästanvändarnamn för universitetets nätverk måste du skaffa det i förväg, senast på lördagen.

Ingång på söndagarna är från Fabiansgatan och med hissen från Kajsaniemigatan (1:a våningen) eller från Helsingfors universitets metrostation (våning K1).