Bibliotekets tjänster öppnar gradvis i juni

Campusbiblioteken i Gumtäkt och Mejlans samt lärocentret Minerva kommer att öppna igen tisdagen den 1 juni. Vi följer instruktionerna från huvudstadsregionens koordinationsgrupp för corona.

Kajsahuset, campusbiblioteken i Gumtäkt och Mejlans samt lärocentret Minerva kommer öppna igen tisdagen den 1 juni med begränsad kapacitet. Pop-up Bibliotek i Vik öppnar måndagen den 7 juni och Lärocentret Aleksandria måndagen den 14 juni. Öppettiderna kan vara kortare än vanligt, så vi råder dig att kontrollera öppettiderna på bibliotekets webbplats när du planerar ditt besök.

Du kan hämta böcker från hyllorna själv och låna dem vid låneautomaten i alla biblioteksenheter. Cirka hälften av läs- och arbetsplatserna används. Platser för säkerhetsavstånd är markerade. Grupparbetsutrymmen och tysta arbetsrum kommer öppna tisdagen den 16 juni. Studenternas pausrum (köket) i Kajsahuset är för närvarande inte i bruk.

Du ska alltid använda munskydd i bibliotekets lokaler, om du inte befinner dig ensam i lokalen. Munskydd får du från vaktmästarna. Biblioteket har också ansiktsmasker till salu.

Vi uppdaterar informationen om den utökade servicen med mera detaljer på bibliotekets webbplats.

Bibliotekets öppettider kan förändras snabbt under coronavirusläget. Biblioteket följer rekommendationer och förordningar från universitetet och huvudstadsregionens koordinationsgrupp för corona.