Biblioteket stängt, lånens förfallodag flyttade till maj

Helsingfors universitets biblioteks alla enheter och lärocenter på centrumcampus, i Mejlans och i Gumtäkt är fortfarande stängda åtminstone till och med 13.5.2020. Campusbiblioteket i Vik kommer att hålla stängt till början av augusti 2020, på grund av renoveringen av Infocentret.

Helsingfors universitets personal och studenter kan tills vidare låna böcker från alla campusbibliotek om du har beställt eller reserverat dem i förväg. Böckerna finns att avhämta som självservice i Kajsahusets avhämtningsområde på 3 våningen när ankomstavin kommit. Resten av Kajsabiblioteket är stängt och bibliotekets kundtjänst är stängd. Under undantagstillståndet kommer man endast in via huvudingången på Fabiansgatan. På skärtorsdagen 9.4 kan man hämta böcker mellan kl. 8-20, men under påskhelgen 10-13.4 är huset helt stängt.

Förfallodagarna i Helka-databasen är flyttade till maj. Alla böcker som lånas nu eller är utlånade har förfallodag 14.5. Om du har lån som redan är försenade så ändras inte förfallodagen. Om det är något oklart med dina lån eller avgifter ska du kontakta hulib-selvitykset@helsinki.fi

Du kan kontakta bibliotekets kundtjänst per telefon, e-post eller chatt. Kajsahusets servicetelefon är öppen mån-fre kl. 8-20 och campusbibliotekens servicetelefoner kl. 10-13. Biblioteket har helt stängt under påsken 10-13.4. Alla kontaktuppgifter hittas på webbsidorna.

Följ med sidan för regelbundet uppdaterad information om undantagsläget.

Läs också dessa nyheter: